GY.I.K.

Ez egy folyamatosan bővülő lista, minden olyan kérdést, ami befut hozzánk e-mailben, és közhasznú a válasz rá, ide fel fogjuk tenni. Egyúttal kérjük, fussátok át, mielőtt küldenétek kérdést e-mailben, hiszen ezzel időt, energiát spóroltok nekünk is, magatoknak is.

Beadással kapcsolatos kérdések

Olvasd el először a kiírást. Ha kérdésed merül fel, nézd meg a Gy.i.k-et, ott találod-e a választ. Ha nem, akkor küldj emailt a hangszerpalyazat@katolikus.hu-ra. Gondold végig alaposan, mire van szüksége a zenekarodnak, számolj utána, nézz meg árajánlatokat (elegendő interneten) és készíts egy költségvetést.

Ezután töltsd le a pályázati űrlap pdf-t, és nézd végig, meg tudsz-e válaszolni minden kérdést. Ha nem, kérdezz utána. Készítsd el a szükséges file-okat, amiket fel kell majd töltened. Ekkor töltsd ki az online űrlapot, töltsd fel a file-okat, és küldd be a pályázatot.

A beérkezett pályázatok megerősítő üzenetet kapnak a pályázat beérkezésének tényét megerősítendő a beküldést követő 2-3 napon belül. (A határidő közeledtével egyre gyakrabban.)

Az első ilyen üzenet 2020.02.24.-én került kiküldésre, így az előtte befutó pályázatok ekkor kaptak visszajelzést.

A visszaigazoló üzeneteket a többi adminisztratív üzenettel együtt a pályázat benyújtójának e-mail fiókjába küldjük, ennek folyamatos figyelése (és a helyes adatok megadása) a pályázók felelőssége.

Határidő közeledtével pedig ezt a bejegyzést ajánljuk még: https://hangszerpalyazat.katolikus.hu/index.php/2020/04/29/hatarido-kozeledte-visszajelzesek/

Az időpontok azért szükségesek, mert a bírálat keretében a bíráló tagok lehetséges, hogy meghallgatják a zenekarok szolgálatát. Ez jelenleg szünetel, így a meghallgatás nem releváns jelenleg. Ha az időpontok nincsenek meg, nem gond, kérjük beírni ezt (vírus miatt nincs lebeszélve/nem tudjuk mikor lenne/ha addig véget ér a járvány, ekkor és ekkor lenne); és amennyiben ez a helyzet változik (a pályázati eredményhirdetés előtt) akkor kérjük pótlólag megírni az időpontokat. Ha ez nem történik meg az eredményhirdetésig, akkor a meghallgatásokra az elszámolások benyújtása után (is) lesz lehetősége a bizottságnak.

A jelenlegi járványügyi helyzet (2019-2020, Covid-19) következtében a szolgálatok átmenetileg szünetelnek a pályázat leadási időszakában, ezért azon zenekarok, akik megelőzően nem készítettek magukról videót, a pályázat leadási határidejéig várhatóan nem fognak tudni. Kérjük, hogy ebből a célból ne tartsanak zenekari próbát vagy zenei szolgálatot. Ebben az esetben egy maximum 3000 leütéses leírásban jellemezzék a zenekar szolgálatát, felállását, zenei megszólalását, létszámát stb., minél inkább arra koncentrálva, amit a pályázat bírálói a videón látnának illetve hallanának.

Igen, amennyiben a felvétel a közelmúltban készült, és hűen tükrözi a zenekar jelenlegi munkáját, akkor a videó megfelelő lesz. Ha ilyen nem áll rendelkezésre, akkor a lábjegyzetben leírtak szerint kell eljárni, és szövegesen jellemezni a zenekart.

Elsődlegesen azt ajánljuk, hogy kérdezz meg olyan zenekart, ahol azt hallod, hogy a templomban mindenhol, elől is, hátul is jól szól egy hangosítás, keresd meg, hogy az övéket ki találta ki, és kérdezd meg őt. Minden hangosítás egyedi, mint ahogyan minden zenekar is.

A felelősségteljes, értelmes tervek és költségvetések érdekében tudunk ajánlani is szakembereket, ők mind vagy “gitáros” zenekarban zenélnek, vagy azt hangosítanak rendszeresen. Tőlük is kérdezhettek. (Ők zenészek és hangtechnikusok, nem értékesítők.) Simon Dávid: sim.david90@gmail.com, Marek Róbert: marek.robi@gmail.com

Kiírással kapcsolatos kérdések

A pályázatot azok a jogi személyek adhatják le, amelyeknek gazdálkodási formájuk a kiírásnak megfelelően ezeknek egyike: 551 Bevett egyház; 552 Bevett egyház elsődlegesen közfeladatot ellátó belső egyházi jogi személye; 555 Bevett egyház elsődlegesen vallási tevékenységet végző belső egyházi jogi személye; 559 Egyéb egyházi szervezet; továbbá megfelelnek a kiírásban szereplő további szűkítő feltételeknek.

A pályázatot tehát alapítvány vagy egyesület nem adhatja le.

A pályázók körébe azok tartoznak, akik a kiírásban foglalt feltételeknek maradéktalanul megfelelnek. Tehát nem elegendő a gazdasági kód egyezés, igaznak kell lennie annak is, hogy a szervezet alábbiak egyike: a Magyar Katolikus Egyház Egyházmegyéinek plébániái vagy önálló egyházközséggel rendelkező, önállóan gazdálkodó fíliák, templomigazgatóságok és lelkészségek, vagy Katolikus Lelkiségi közösségek vagy Szerzetesrendek; és mindezen túlmenően létezik, vagy van szándék a katolikus könnyűzenei szolgálat elindítására. Tehát a kiírás jelenlegi formája szerint (2020.04.06.) nem pályázhatnak iskolák.

Pályázatot azok a szervezetek adhatnak be, akik a pályázat kiírásának megfelelnek. Ha bizonytalan vagy, kérdezd meg a szervezet vezetőjét!

A pályázati kiírás erre nem tér ki, mert ez általunk előre pontosan nem látható. A pályázat határidejét követően az értékelést azonnal megkezdjük, de az értékelés időtartama a pályázatok számától függ. A pályázókat e-mailben haladéktalanul kiértesítjük a pályázati űrlapon megadott elérhetőségen az eredményről, illetve ha a pályázati határidő után látjuk nagyságrendileg, hogy mikorra tudjuk biztosan vállalni az eredményhirdetést, akkor a pályázat honlapján kitűzünk előre látható határidőt.

A pályázati forrást mint ahogyan a kiírásban is szerepel, kizárólag könnyűzenével kapcsolatosan lehetséges felhasználni, tehát alapvetően a kérdésre a válasz az hogy Nem. Mindazonáltal ha elsődlegesen egy könnyűzenei együttest/zenészt segít a rendszer, attól még használhatja a kántor is, így a pályázatból finanszírozhatóak. Felhívjuk külön is a figyelmet, hogy templomi hangrendszerre csak akkor van lehetőség forrást szerezni, amennyiben az elsődlegesen alkalmas egy könnyűzenei zenekar megszólaltatására (és erre használva is lesz).

Pénzügyek

A pályázat keretében juttatott támogatás alapvetően bruttó összeg, tehát az áfatartalmat is tartalmazza, így bruttó összegekkel lesz lehetőség elszámolni is. Ebben kivétel lesz minden olyan szervezet, akik a pályázat vonatkozásában áfa visszaigénylésre jogosultak, ezen szervezetek esetében a nettó összeget fogja csak támogatni a pályázat.

Árajánlatokat a 100.000,-Ft (bruttó) értékhatárt meghaladó eszközök esetében kell bekérni, lehetőség szerint még amikor a költségterv összeáll, hiszen ekkor lehet a legpontosabb becslést készíteni.

Sok kereskedő ezt az árat nem fogja fenntartani egészen az eredményhirdetésig, ezért lehetséges, hogy újra kell majd kérned. Ezt beküldeni azonban majd csak az elszámolás keretében kell, addig nem, ezért amennyiben a termék több boltban is elérhető, azt javasoljuk, hogy a pályázat benyújtásakor csak internetről keress nagyságrendi árajánlatot, azután személyesen akkor keress meg kereskedőket, (esetleg még kedvezményesebb ajánlat reményében), ha látod az eredményt, esetleg már meg is kaptad a támogatást, és egyből tudsz rendelni.

Az árajánlatokról összeszedtünk még számos részletet, ami az egyedibb esetekben segíthet tájékozódni, sok szeretettel ajánljuk, reméljük ez is segítségre lesz: https://hangszerpalyazat.katolikus.hu/index.php/2020/04/23/az-arajanlatokrol-erthetoen/

Load More